Stress

S

Det er helt almindeligt at opleve stress i sin hverdag fra tid til anden – fx på arbejdet, i privatlivet, eller når de to skal mødes og gå op i en højere enhed.

Så længe tilstanden er af kortere varighed, volder den os sjældent problemer. Men hvis tilstanden står på over længere tid, kan det være, din krop begynder at reagere. Så er der nemlig tale om en egentlig belastningstilstand, en ubalance, som kan påvirke dig både fysisk og psykisk.

Fysiske symptomer på stress:

  • Hjertebanken
  • Hovedpine
  • Svimmelhed
  • Vejrtrækningsproblemer
  • Mavesmerter

Psykiske symptomer på stress:

  • Koncentrationsbesvær
  • Søvnproblemer
  • Nedtrykthed

Symptomerne på stress varierer meget fra menneske til menneske. Og det, der giver den ene stress, kan være en velkommen udfordring for en anden.

Vi oplever nemlig besvær og problemer meget forskelligt. Men det handler ikke ”bare” om at være stærk og kunne stå imod. Den nyeste forskning viser, at det er din tilgang til dine tanker, der er afgørende for, om du bliver stresset eller ej.

I et metakognitivt forløb hos mig vil du lære, at din oplevelse af en given situation er styret af dine egne tanker. Og at tanker kun har den betydning, du selv tillægger dem. Sammen belyser vi din tænkningsstil og de uhensigtsmæssige strategier, du bruger. Strategier, der, stik imod din hensigt, opretholder din fysiske og psykiske ubalance. Du bliver også introduceret til enkle teknikker, der vil reducere og forebygge nye stresstilstande.

Kontakt mig

Ring til mig på 4094 0587 – eller brug kontaktformularen herunder – hvis du vil lave en aftale om en indledende samtale. Så vender jeg tilbage til dig hurtigst muligt.

 

Du er også meget velkommen til at ringe til mig, hvis du har spørgsmål.

 

Det er muligt at få sessioner både i København og Roskilde.

/* ]]> */